۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۲۳۲۳۰

آشنایی با روند تأسیس و احیای مدارس علمیه شهر مراغه 

امام جمعه مراغه به تشریح سیر و روند تأسیس و احیای مدارس علمیه این شهرستان پرداخت و گفت: پس از انتصابم به امامت جمعه مراغه، احیای حوزه را در اولویت کار قرار دادم.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقي پورمحمدي، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به سیر و روند تأسیس و احیای حوزه‌های علمیه مراغه، اظهار داشت: پس از انتصابم به امامت جمعه مراغه و بعد از مطالعه تاریخ حوزه های علمیه پر افتخار این شهر که در اثر بی توجهی متروک شده بود، احیای حوزه را در اولویت کار خود قرار دادم.


وی ادامه داد: از مدیر وقت حوزه علمیه برادران آیت الله استادی و مدیر وقت حوزه علمیه خواهران حجت الاسلام والمسلمین شرعی تلفنی اجازه گرفتم و شروع به ثبت نام و جذب طلبه کردم؛ یادم است آیت الله استادی فرمود؛ آقای پورمحمدی! با توجه به سوابق شما، مخالف نیستیم ولی شما که آنجا ساختمان ندارید. کجا می خواهید طلبه ها را نگه دارید؟ گفتم؛ حاج آقا بنا دارم یک مسافرخانه اجاره کنم تا در آن مسافرخانه طلاب سکونت داشته باشند.


امام جمعه مراغه افزود: 17 روز پس از ورودم به مراغه شروع به ثبت نام علاقه مندان به تحصیل در حوزه علمیه مراغه کردیم.  همزمان مدرسه مسجد جامع، که امروز اسمش مدرسه علمیه امیرالمؤمنین است، را تخریب کردیم و با لطف و عنایت الهی زیباتر از گذشته احداث کردیم.


وی افزود: یک قسمت از زیرزمین آن مدرسه را هم تبدیل به پاساژ کرده ایم. حدود سی مغازه دارد که آن را اجاره داده ایم و منبع درآمد مختصری برای حوزه شده است. البته کافی نیست اما مغتنم است. همچنین مدرسه امامزاده را با لطف الهی ساختیم که الان مدرسه امام حسن مجتبی است و طلاب سطح دو و سه آنجا مستقرند. 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی خاطرنشان کرد: یک مدرسه دیگر با لطف الهی ساخته ایم که در گذشته حوزه بوده است، اما بعدها از بین رفته بود، بخشی از آن را هم شهرداری تصرف کرده بود. که آن بخش را از دست شهرداری گرفتیم و مدرسه‌ای به نام سالار شهیدان امام حسین بنا کردیم.


تولیت حوزه های علمیه مراغه یادآور شد: در این مدت یک مدرسه بزرگ و مجهز در بهترین نقطه شهر به نام فاطمه الزهرا(س) برای خواهران احداث کرده ایم و یک مدرسه به نام امام سجاد(ع) آماده کردیم که تا چند ماه دیگر راه اندازی خواهد شد./935/302/ب2

ارسال نظرات